مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 18:202023-11-13اقتصادي

ادغام کارت های بانکی و کارت ملی، دوباره تکذیب شد!


مدتی است که دوباره موضوع ادغام کارت های بانکی با کارت ملی مطرح شده است.

تا جاییکه حدود یک ماه قبل، مدیر اداره نظارت بر نظام های پرداخت بانک مرکزی نسبت به آن واکنش نشان داد و امروز نیز یک مسئول دیگر آن را تکذیب کرد.

- ؛ یکی از چالش های شبکه بانکی کشور، پدیده ای است به نام کارت بانکی اجاره ای؛ موضوعی که در سال های اخیر به دفعات مورد انتقاد پلیس و نهاد های نظارتی بوده است.

به عنوان نمونه، دو سال قبل یعنی در آبان 1400، رییس پلیس فتای پایتخت از انهدام باند 10 نفره اجاره کارت های بانکی با گردش مالی 700 میلیارد ریالی خبر داد.

معظمی گودرزی با اشاره به هماهنگی با مقام قضایی و اخذ مجوز های لازم گفت: ماموران در جریان رسیدگی به این پرونده متوجه شدند که گردانندگان این کانال ها و سایت ها، اقدام به اجاره کارت های بانکی افراد مختلف در سراسر کشور کرده اند و در واقع اجاره دهندگان کارت ها نیز در این جرایم شریک شده اند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ دو سال قبل، این باند را یکی از بزرگترین باند های اجاره کارت بانکی در سراسر کشور توصیف کرد و گفت: کارشناسان گردش مالی این متهمان را بالغ بر 700 میلیارد ریال اعلام کردند.

معظمی گودرزی اضافه کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند به هیچ عنوان کارت بانکی خود را به افراد غیر اجاره ندهند، چون در این صورت جرایم مجرمانه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادغام کارت های بانکی و کارت ملی، دوباره تکذیب شد!

ادغام کارت های بانکی و کارت ملی، دوباره تکذیب شد!