مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 15:552023-10-24بين الملل

بایدن؛ بازیگر شکست خورده صلح یا کارگردان کشتار غزه


عبری به دلیل فشار سنگین افکار عمومی، تمایل دارد که سفر جو بایدن به اراضی اشغالی را «اقدامی شکست خورده برای ایجاد صلح» القاء کند؛ - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - نورنیوز  نوشت: خوش آمدی آقای رییس جمهور! ؛ این نوشته کوتاه در پس زمینه تصویری قهرمانانه از جوبایدن در دست ساکنان تل آویو، نشانه آشکاری بود از آنچه زیر پوسته خشک و خشن درگیری های خونین غزه می گذرد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بعد از فروپاشی نمادهای افسانه ای دستگاه اطلاعاتی، امنیتی و نظامی اسراییل در جریان عملیات طوفان الاقصی اگر نه منفورترین، حداقل مغضوب ترین مسئول نزد شهروندانش است و در چنین شرایطی در تاریک ترین روزهای تل آویو، بایدن در حکم ناجی اسراییل وارد فرودگاه بن گوریون شد تا نخستین رییس جمهور امریکا باشد که به یک منطقه درگیر جنگ سفر می کند.

رییس جمهور 80 ساله امریکا، روی شانه نتانیاهو دست یاری گذاشت، اعتبارش را خرج تأیید روایت تل آویو از حمله به بیمارستان المعمدانی کرد و در نهایت قول یک چک سفید دیگر داد.

اما اینها، تنها بخشی از تفاهمی است که در دیدار رییس جمهور و وزیرخارجه امریکا با نخست وزیر و کابینه جنگ اسراییل به دست آمده است؛ زیرا همه آنچه در یک سفر سیاسی می گذرد، قابل مشاهده نیست و جلسات خصوصی و محرمانه عمدتا به توافق هایی می انجامد که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدن؛ بازیگر شکست خورده صلح یا کارگردان کشتار غزه

بایدن؛ بازیگر شکست خورده صلح یا کارگردان کشتار غزه