مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1402 ساعت 08:152023-11-19اقتصادي

انحصار خیر، رقابت آری؛ مروری بر قوانین ضد انحصار فناوری در کشورهای مختلف


در عصر فعلی غول های فناوری مانند گوگل، آمازون و متا به قدری رشد کرده اند که به طور قابل توجهی بر جامعه و اقتصاد تأثیر می گذارند.

این تأثیر، همراه با کنترل آن ها بر داده ها، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، قوانین ضد انحصار که به عنوان قوانین رقابت نیز شناخته می شوند، مقرراتی هستند که رقابت منصفانه را ترویج کرده و از اقدامات انحصاری، کارتل ها و سایر رفتارهای ضد رقابتی در بازار جلوگیری می کنند.

 این قوانین از کشوری به کشور دیگر از نظر مکانیسم های اجرایی و مقررات خاص متفاوت است و کشورها متاثر از زمینه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی منحصر به فرد خود، رویکردهای متفاوتی به این موضوع دارند.

با ظهور فناوری هایی چون هوش مصنوعی مولد قوانین سنتی ضد انحصار باید مورد ارزیابی مجدد قرار گیرند و به طور بالقوه اصلاح شوند تا چالش های منحصربه فرد ناشی از غول های فناوری برطرف شود.

حال کشورهای مختلف چگونه با این موضوع دست و پنجه نرم می کنند.

آمریکا ایالات متحده آمریکا دارای برخی از شناخته شده ترین و گسترده ترین قوانین ضد انحصار است که عمدتاً توسط کمیسیون تجارت فدرال و وزارت دادگستری اجرا می شود.

قوانین اصلی فدرال شامل قانون شرمن (منع انحصارها و اقدامات ضدرقابتی) و قانون کلیتون (به مسائلی مانند ادغام و درهم تنیده شدن ادارات) می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انحصار خیر، رقابت آری؛ مروری بر قوانین ضد انحصار فناوری در کشورهای مختلف

انحصار خیر، رقابت آری؛ مروری بر قوانین ضد انحصار فناوری در کشورهای مختلف