مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 11:102023-10-29سياسي

2000 موقوفه استان یزد سنددار شدند/ 67 درصد موقوفات استان هنوز بدون سند هستند


مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: طی هفت ماهه امسال قریب به دو هزار اراضی و املاک موقوفه استان یزد، مستندسازی و سنددار شدند.

- ایسنا/یزد مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: طی هفت ماهه امسال قریب به دو هزار اراضی و املاک موقوفه استان یزد، مستندسازی و سنددار شدند.

مهدی اقبال در این خصوص با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اتمام صدور اسناد حدنگار و بر اساس سند تحول قضایی و اسناد بالادستی موجود، اظهار کرد: در این راستا صدور اسناد بخش های مختلف از جمله موقوفات بصورت ویژه در دستور قرار گرفته است.

وی با تشریح اهمیت سنددار شدن موقوفات استان، افزود: سنددار کردن موقوفات این استان با همکاری شورای حفظ حقوق بیت المال و شورای قضایی و اداره کل اوقاف بهترین راهکار برای جلوگیری از موقوفه خواری و ادای بهتر نیات واقفین است.

عضو شورای حفظ حقوق بیت المال یزد با اشاره به تلاش های این شورا در راستای حل مشکل سنددار کردن برخی از موقوفات با هدف کاهش اختلافات حوزه اراضی، تصریح کرد: به گفته مدیران اوقاف حدود 40 هزار رقبه اعم از تجاری، خدماتی و مسکونی مرتبط با دیگر بخش ها در استان یزد وجود دارد ولی هنوز 67 درصد از موقوفات استان بدون سند مالکیت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2000 موقوفه استان یزد سنددار شدند/ 67 درصد موقوفات استان هنوز بدون سند هستند

2000 موقوفه استان یزد سنددار شدند/ 67 درصد موقوفات استان هنوز بدون سند هستند