مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آبان 1402 ساعت 10:452023-10-26اقتصادي

مرمت برج طغرل تا پایان سال به اتمام می رسد


علی دارابی در حاشیه بازدید از آثار تاریخی شهرری گفت: مرمت بنا نزدیک 6 ماه است که آغاز شده و مراحل پایانی در حال انجام است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور، از برج طغرل شهر ری بازدید و در جریان مراحل مرمت این بنای تاریخی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیارد تومان برای مرمت بنای برج طغرل تا کنون تخصیص پیدا کرده است، افزود: مرمت بنا نزدیک 6 ماه است که آغاز شده و مراحل پایانی در حال انجام است.

همچنین برای انجام مرمت تکمیلی و اصولی بام، قرار شد 250 میلیون تومان اعتبار دیگر تخصیص پیدا کند.

دارابی به درخواست شهردار منطقه 20 مبنی بر بازنگری در تعیین حریم مربوط به برج طغرل اشاره کرد و ادامه داد: انجام مطالعات حریم این بنا توسط استان صورت گرفته است.

قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور، کمک به صیانت از میراث فرهنگی، دفاع از حقوق عامه مردم و کمک به توسعه و پیشرفت کشور را راهبرد اصلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، عنوان و ابراز امیدواری کرد با همکاری های صورت گرفته با شهرداری زیبایی ها و جذابیت های اماکن تاریخی اضافه شود.

دارابی همچنین در ادامه از محوطه چشمه علی بازدید و با بیان اینکه شهرداری و دیگر نهادهای مربوطه طرحی را به منظور احیای این چشمه در دستور کار دارند، ادا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت برج طغرل تا پایان سال به اتمام می رسد

مرمت برج طغرل تا پایان سال به اتمام می رسد