مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 16:252023-11-04سياسي

تحصیل کردگان حوزه علمیه قم در بیش از 100 کشور دنیا حضور دارند


مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی تحصیل کردگان حوزه قم در بیش از 100 کشور حضور دارند، گفت: پیش از انقلاب فشار بسیاری برای خاموش کردن چراغ حوزه وجود داشت اما امروز این چراغ در تمام دنیا نورافشان شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله علیرضا اعرافی در آیین غبارروبی و عطرافشانی مضجع شریف حرم مطهر حضرت موسی مبرقع(ع) فرزند بلافصل امام جواد(ع) که ظهر امروز برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: امروز نور خورشید اسلام به تمام عالم و در کم تر از ربع قرن پرچم های اسلام به دروازه های اروپا رسیده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه اسلام دین جهاد و مبارزه در راه خدا است، عنوان کرد: پیشرفت اسلام به دلیل منطق، عرفان و حکمت این دین بوده است.

وی با اشاره به اینکه اسلام زمانی که به سد مستکبران و ظالمان می رسد اهل جهاد است، خاطرنشان کرد: معنویت و نورانیت اسلام و کلام قرآن موجب شد در کم تر از ربع قرن این گونه اسلام رشد داشته باشد.

اعرافی با بیان اینکه در گسترش اسلام، کشورها و مناطق بازخورد مختلفی داشتند، تصریح کرد: سرزمین ایران در میان مناطقی که مورد دعوت اسلام قرار گرفتند متفاوت بود.

وی با اشاره به اینکه ایران برخلاف سایر سرزمین ها، از اسلام استقبال وسیع و عمیق انجام داد، یادآور شد: این موضوع موجب شد، ایران به س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحصیل کردگان حوزه علمیه قم در بیش از 100 کشور دنیا حضور دارند

تحصیل کردگان حوزه علمیه قم در بیش از 100 کشور دنیا حضور دارند