مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 22:552023-11-01اقتصادي

اسنپ فود؛ معضل بزرگ دولت برای مدیریت یارانه 200 هزار میلیاردی گندم


قیمت گذاری و تخصیص یارانه نان و سهمیه آرد، در دو سال اخیر یکی از بزرگ ترین معضلات و دغدغه های دولت بوده و نهادهای مسئول از یک طرف در تلاش هستند تا ثبات قیمت را برای رضایت مصرف کننده حفظ کنند و از طرف دیگر، - قیمت گذاری و تخصیص یارانه نان و سهمیه آرد، در دو سال اخیر یکی از بزرگ ترین معضلات و دغدغه های دولت بوده و نهادهای مسئول از یک طرف در تلاش هستند تا ثبات قیمت را برای رضایت مصرف کننده حفظ کنند و از طرف دیگر، جلب رضایت و رفع نگرانی های نانوایان  نیز موضوعی است که باید مورد توجه قرار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از برنا، آنطور که حیدرعلی نصرعضو هیات مدیره و معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرده، دولت سالیانه 200 هزار میلیارد تومان یارانه برای تامین گندم مورد نیاز کشور پرداخت می کند و میانگین مصرف روزانه نان برای هر ایرانی، 320 گرم است.

اما به نظر می رسد برخی اتفاقات و حواشی موجب شده تا برنامه و تلاش های دولت بویژه وزارت اقتصاد برای مدیریت و ساماندهی موضوع مهم و استراتژیک آرد و نان در کشور، با رضایت کافی همراه نباشد.

یکی از اتفاقاتی که می توان آنرا اصلی ترین معضل دانست، نقش یک سکوی اینترنتی در فروش برخط نان است که موجب شده مصرف کننده نهایی و میزان خرید آن، برای دولت و نهادهای مربوطه مشخص نباشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسنپ فود؛ معضل بزرگ دولت برای مدیریت یارانه 200 هزار میلیاردی گندم

اسنپ فود؛ معضل بزرگ دولت برای مدیریت یارانه 200 هزار میلیاردی گندم