مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 12:202023-11-20سياسي

قالیباف: دولت باید سیاست جبرانی برای حوزه حمل ونقل درنظر گیرد


حمل و نقل از جمله مسائلی است که دولت باید برای آن سیاست یارانه ای و جبرانی در نظر بگیرد.

- رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حمل و نقل از جمله مسائلی است که دولت باید برای آن سیاست یارانه ای و جبرانی در نظر بگیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح بندی از لایحه برنامه هفتم را تصویب کردند که به موجب آن دولت مکلف شد زیان بخش مسافری شرکت راه آهن را با احتساب شاخص های بهره وری، در بودجه سنواتی پیش بینی و جبران کند.

در جریان بررسی این بند، داود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: اشکال این بند آن است که نمی توان بگوییم بخش مسافری زیان دارد و جداگانه حسابرسی می شود ما صورت مالی جداگانه ای برای بخش مسافری نداریم که حسابرس زیان آن را بررسی کند.

وی ادامه داد: این بند 4000 میلیارد تومان بار مالی دارد و مثل این است که چک سفید امضا به شرکت راه آهن داده ایم و اینکه بگوییم زیان تولید شده و دولت در بودجه آن را جبران می کند.

اگر شاخص بهره وری باشد به این میزان زیان نمی رسیدیم؛ این بند خلاف اصل 75 قانون اساسی است و دولت آمادگی مالی برای انجام آن را ندارد.

در ادامه البرز حسینی عضو کمیسیون تلفیق در توضیح این مصوبه گفت: آقای منظور می گوید باید حسابرسی شود، بعد سخن از 4 همت بار مالی می زند؛ اگر حسابرسی نشده چطور به این عدد رسیده ایم؟


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قالیباف: دولت باید سیاست جبرانی برای حوزه حمل ونقل درنظر گیرد

قالیباف: دولت باید سیاست جبرانی برای حوزه حمل ونقل درنظر گیرد