مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 10:572023-11-13پزشكي

افت قندخون در بیماران دیابتی؛ خطری که باید جدی گرفته شود


عضو هیئت علمی دانشکده علوم تغذیه، افت قند خون را از مشکلات شایع بیماران تزریق کننده انسولین برشمرد و تاکید کرد که با تغذیه صحیح می توان از بروز آن پیشگیری کرد.

- افت قندخون در بیماران دیابتی؛ خطری که باید جدی گرفته شود عضو هیئت علمی دانشکده علوم تغذیه، افت قند خون را از مشکلات شایع بیماران تزریق کننده انسولین برشمرد و تاکید کرد که با تغذیه صحیح می توان از بروز آن پیشگیری کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر غزاله اسلامیان به مناسبت هفته دیابت، اظهار کرد: افت قندخون یا هیپوگلیسمی زمانی اتفاق می افتد که سطح قند خون بسیار پایین باشد.

به گفته وی، دلایل گوناگونی می تواند باعث افت قندخون شود، اما شایع ترین علت افت قندخون در بیماران دیابتی پس از تزریق انسولین یا مصرف داروهای کاهنده قند خون ممکن است به دلیل مصرف ناکافی مواد غذایی یا ورزش شدید رخ دهد.

اسلامیان افزود: گلوکز منبع اصلی انرژی مورد نیاز بدن است، اما نمی تواند بدون کمک هورمون انسولین وارد سلول های برخی از بافت های بدن شود.

این استادیار دانشگاه خاطرنشان کرد: هنگامی که سطح گلوکز خون بالا می رود از برخی سلول های لوزالمعده یا پانکراس هورمون انسولین آزاد می شود که این هورمون به گلوکز کمک می کند تا وارد سلول ها شود و سوخت لازم برای آنها را فراهم می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افت قندخون در بیماران دیابتی؛ خطری که باید جدی گرفته شود

افت قندخون در بیماران دیابتی؛ خطری که باید جدی گرفته شود