مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 14:362023-11-12اقتصادي

سرمایه گذاری 600 میلیارد تومانی خیران در آموزش فنی وحرفه ای


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، عرفان خسرویان ظهر امروز در دیدار با استاندار کرمان اظهار داشت.

کنسرسیوم اشتغال کرمان کار بی نظیری در کشور است که به 9 هزار نفر در قالب برنامه های میان مدت با مشارکت صنایع آموزش هایی را ارائه می دهد.

وی بیان داشت: زنجیره های پیچیده صنعتی به نیروهای تکنیکی نیاز دارند اما آموزش ها در دانشگاه ها نظری هستند و نیروی ماهر تربیت نمی شود و  دوستانی که در دانشگاه های برتر درس می خوانند معمولا مسیر مهاجرت را طی می کنند.

رییس دانشگاه فنی وحرفه ای کشور ادامه داد: دانشگاه فنی وحرفه ای کشور 200 هزار دانشجوی حضوری دارد و 760 هیأت علمی در دانشگاه فنی وحرفه ای کشور کار می کنند که در کشور بی نظیر است و نظام آموزش مهارتی دولتی است.

خسرویان ادامه داد: اگر طی دو سال آموزش خوب و باکیفیت ارائه دهیم فرد ماهر تربیت می شود و بار نیرو را از دوش دولت برمی داریم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه ها در 40 سال گذشته عرضه محور بوده اند، ابراز داشت: حالا زیرساخت ها را به تناسب بازار و صنعت خود بازآرایی می کنیم.

خسرویان از سفر سه روزه خود و هیأت همراه به استان کرمان و شناسایی مسائل مربوط به دانشکده ها و مجموعه های فنی وحرفه ای سخن به میان آورد و افزود :در دولت سیزدهم حدود 600 میلیارد تومان توسط خیران در آموزش فنی وحرفه ای کشور سرمایه گذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمایه گذاری 600 میلیارد تومانی خیران در آموزش فنی وحرفه ای

سرمایه گذاری 600 میلیارد تومانی خیران در آموزش فنی وحرفه ای