مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 16:202023-11-12سياسي

تسهیل مشارکت ایرانیان خارج از کشور در فعالیت های اقتصادی کشور


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه 21 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه، - مجلس وزارت امور خارجه را مکلف کرد تا مشارکت ایرانیان خارج از کشور در فعالیت های اقتصادی، فرهنگی و علمی کشور را تسهیل کند.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه 21 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند (پ) ماده 100 اصلاحی لایحه مذکور موافقت کردند.

بر اساس بند (پ) ماده 100 اصلاحی لایحه مذکور؛ حمایت و صیانت از حقوق، هویت و سرمایه اجتماعی هموطنان خارج از کشور در چهارچوب منافع ملی، تسهیل مشارکت آن ها در فعالیت های اقتصادی، فرهنگی و علمی کشور، تلاش برای استمرار ارتباط فرهنگی با سرزمین مادری از طریق تسهیل تردد آن ها به داخل کشور، بسترسازی دسترسی به خدمات مشاوره ای حقوقی و تقویت جایگاه و عملکرد شورایعالی ایرانیان خارج از کشور با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی ذیربط.

در این راستا وزارت امورخارجه مکلف است با همکاری سازمان، ظرف مدت سه ماه از زمان ابلاغ این قانون آیین نامه جدید شورایعالی ایرانیان خارج از کشور را با توجه به احکام فوق تدوین و به تصویب هیأت وزیران برساند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسهیل مشارکت ایرانیان خارج از کشور در فعالیت های اقتصادی کشور

تسهیل مشارکت ایرانیان خارج از کشور در فعالیت های اقتصادی کشور