مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 13:102023-10-24اقتصادي

استمرار عملیات ردیابی ویروس چروکیدگی قهوه ای گوجه فرنگی در همدان


مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان همدان از عملیات مستمر ردیابی و پایش بیماری ویروس چروکیدگی قهوه ای میوه گوجه فرنگی خبر داد و گفت: تاکنون ویروس قطعی در گلخانه ها مشاهده نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، شهرام پیشه ور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ضدعفونی بذور در کشت پاییزه اظهار کرد: تاکنون بیش از 31 هزار تن بذر گندم و جو ضدعفونی شده و زیر کشت قرار گرفته و همچنان این اقدام تا پایان فصل کشت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه عملیات ردیابی عوامل خسارت زایی گیاهی قرنطینه ای تا امروز حدود 129 هزار هکتار انجام شده است افزود: با توجه به گزارش سایت قطره و به نقل ازبیماری ویروس چروکیدگی قهوه ای میوه گوجه فرنگی در سطح کشور عملیات ردیابی در گلخانه های گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای در حال انجام است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه در حال حاضر پایش از گلخانه داران در دستور کار است به طوری که مستمر سرکشی انجام می شود خاطرنشان کرد: دستورالعمل های لازم به بهره برداران در صورت مواجه با بیماری ابلاغ شده است.

وی یادآور شد: طی پایش های انجام شده چند مورد مشکوک گزارش شد که نمونه برداری و آزمایش انجام شده اما ویروس قطعی مشاهده نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استمرار عملیات ردیابی ویروس چروکیدگی قهوه ای گوجه فرنگی در همدان

استمرار عملیات ردیابی ویروس چروکیدگی قهوه ای گوجه فرنگی در همدان