مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 13:302023-11-18اقتصادي

طرح «بنزین برای همه» به نفع کدام دهک های درآمدی است


با اجرای طرح «بنزین برای همه» و تخصیص بنزین به هر کد ملی به جای هر خودرو، علاوه بر بهره مندی همه مردم از یارانه بنزین این امکان فراهم می شود که هزینه مصرف بالای اقشار پردرآمد به جای جیب دولت از جیب خودشان پرداخت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، طبق آمار شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، میانگین مصرف بنزین از ابتدای سال تا شهریورماه، روزانه 116 میلیون لیتر بوده است ولی در دوره مشابه سال 1401 این عدد 102.

5 میلیون لیتر بوده که حاکی از رشد 13.

5 میلیون لیتری است.

با توجه به صفر بودن تراز بنزین در سال 1401 و توقف صادرات بنزین در این سال، افزایش مصرف بنزین در سال 1402 به معنای ایجاد ناترازی بنزین بوده و دولت مجبور است با اجرای راهکارهای مختلف از طریق تهاتر اقدام به تامین بنزین موردنیاز کرده و عدم النفع ارزی ناشی از آن را بر دوش بکشد.

طبق روند رشد مصرف بنزین در سال های گذشته، پیش بینی می شود که در سال 1402 ناترازی بنزین ایران به صورت میانگین به 15 میلیون لیتر در روز برسد که به معنای عدم النفع 3 میلیارد دلار کشور برای جبران عرضه و تقاضاست.

تصویر 1 طبیعتا این میزان عدم النفع به جای پرداخت از جیب دولت و تحمیل تورم آن به عموم مردم، باید از اقشار پرمصرف که پردرآمد نیز هستند پرداخت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح «بنزین برای همه» به نفع کدام دهک های درآمدی است

طرح «بنزین برای همه» به نفع کدام دهک های درآمدی است