مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 11:202023-11-20بين الملل

افندی هایی که با انگلیس نشستند و با صهیونیست بستند


بهاییان که پیش از تشکیل رژیم اشغالگر قدس به سرزمین فلسطین تحت قیومیت انگلیس پای گذاشته بودند، نقش متفاوتی در تشکیل اسراییل ایفا کردند.

- فارس پلاس- روایت روز: یکی از فرقه هایی که در شکل گیری رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی اقدامات قابل توجهی انجام داده، فرقه بهاییت است.

شوقی افندی که  پس از عباس افندی به عنوان سرکرده این فرقه انتخاب شده بود بنابر رویه بهاییان مانند پیشینیان خود چون عباس افندی در سرسپردگی به انگلستان، از هیچ کوششی برای جلب رضایت سران اسراییل دریغ نکرد و با تمام قوا تصمیم گرفت راه سرسپردگی بهاییت را که به صهیونیسم ختم شده است را به طور کامل طی کند.

بهاییان که از ایران اخراج شده و به دایره حکومت عثمانی در آن زمان رفته بودند، توسط سلطان عثمانی از ترس اینکه این گروه با فعالیت هایی که شروع کرده بودند بلوایی در استامبول ایجاد نکنند و موجبات بهم خوردگی روابط ایران و عثمانی را فراهم نسازند، به شهر عکا که در چند کیلومتری شهر حیفا واقع شده است، تبعید شدند.

عکا که موقعیت تاریخی و سرگذشت آن در جنگ های صلیبی هچنین لشکرکشی ناپلئون امپراتور فرانسه به مصر و فلسطین معروف است، در آن زمان با حصارهایی مستحکم و برج هایی بلند محصور شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افندی هایی که با انگلیس نشستند و با صهیونیست بستند

افندی هایی که با انگلیس نشستند و با صهیونیست بستند