مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 11:502023-10-28اقتصادي

تولید 99 درصد لپه مورد نیاز کشور در 200 کارگاه آذرشهر


سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: آذرشهر به عنوان قطب فرآوری و تامین لپه کشور محسوب می شود، به طوری که با بیش از 200 کارخانه فرآوری 99 درصد لپه کشور را تولید می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از آذرشهر، حیدر فتح زاده  امروز در سفر به شهرستان آذرشهر به بازدید از کارخانه فرآوری لپه در این شهر پرداخت و  اظهار کرد: عمده محل تامین مواد اولیه لپه در آذرشهر، به غیر از استان آذرباجان شرقی، استان های کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه هستند.

وی افزود: هر سال 40 هزار تن مواد اولیه لپه خریداری و به میزان 32 هزار تن فرآوری شود و در صورت عدم امکان تامین از داخل کشور، از کشورهای اتیوپی، هندوستان و استرالیا تامین می شود.

فتح زاده با بیان اینکه آذرشهر به عنوان قطب فرآوری و تامین لپه کشور محسوب می شود، به طوری که با بیش از 200 کارخانه فرآوری 99 درصد لپه کشور را تولید می کند، افزود: در این تعداد کارخانه بیش از پنج هزار نفر مشغول به فعالیت هستند.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در واقع شهر آذرشهر نقش تکمیل کننده زنجیره ارزش مواد غذایی و تولید محصولات کشاورزی در بخش نخود و لپه را دارد.

  وی اذعان داشت: بسته بندی مطلوب محصول لپه، متناسب سازی آن با نیاز مصرف کننده و معرفی مطلوب آن با برند استان آذربای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 99 درصد لپه مورد نیاز کشور در 200 کارگاه آذرشهر

تولید 99 درصد لپه مورد نیاز کشور در 200 کارگاه آذرشهر