مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 13:102023-11-04اقتصادي

چند نفر سال گذشته جذب بازار کار شدند؟ + جدول


تعداد کل جویندگان کار ثبت نام شده در سال گذشته 160 هزار  و 824 نفر بوده است که از این تعداد 145 هزار و 32 نفر به ثبت نام در مراکز کاریابی های خصوصی اقبال نشان داده و 15 هزار و 792 نفر به ثبت نام در مراکز خدمات اشتغال یا کاریابی های دولتی اقدام کردند.

- طبق گزارش ها، در سال 1401 بیش از 160 هزار  و 824 نفر در جست وجوی شغل بودند که از این تعداد بیش از 51 هزار نفر موفق به یافتن شغل و جذب بازار کار شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در حال حاضر فرایند ثبت نام و جست و جوی شغل در کاریابی ها به این شکل است که کارجویان با مراجعه به مرکز خدمات اشتغال یا دفتر کاریابی برابر نیاز کارفرما به هم معرفی می شوند و چنانچه به توافق برسند، مشغول به کار می شوند.

مرکز خدمات اشتغال (کاریابی دولتی)، واحدی سازمانی تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که خدمات راهنمایی و مشاوره شغلی و کاریابی را برای جوینده کار و کارفرما به صورت رایگان ارایه می کند.

دفتر کاریابی (کاریابی خصوصی) با مجوز وزارت کار در ازای دریافت حق الزحمه از جویندگان کار، خدمات راهنمایی و مشاوره شغلی ارائه می دهد.

دفتر کاریابی داخلی، به دفتر کاریابی گفته می شود که حوزه فعالیت آن محدود به داخل کشور است و دفتر کاریابی خارجی، حوزه فعالیتش محدود به کشورهای تعیین کننده از سوی وزارت کار بوده و به اخذ روادید مرتبط ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند نفر سال گذشته جذب بازار کار شدند؟ + جدول

چند نفر سال گذشته جذب بازار کار شدند؟ + جدول