مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 14:152023-11-20سياسي

راهبردهای دستیابی به مرجعیت علمی


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در سخنان مقام معظم رهبری راهبردهای دستیابی به مرجعیت علمی مطرح شده است، گفت: مدیریت نظام مند عرصه علمی، - گفتمان سازی علمی، نهضت علمی یادگیری از غرب و شاگرد نماندن مادام العمر، تاسیس شرکت های دانش بنیان، تبادل علمی و .

از جمله راهبردهایی هستند که برای رسیدن به مرجعیت علمی عنوان شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر بهرام عین الهی در مراسم افتتاحیه اولین همایش ملی مرجعیت علمی، گفت: مقام معظم رهبری در سال 1384 موضوع مرجعیت علمی را مطرح کردند، ولی در این 18 سال مسؤولین اجرایی گام های خوبی برای این موضوع برنداشتند.

وی با بیان اینکه مرجعیت علمی برای ما یک مفهوم اعتقادی است، اظهار کرد: در سوره مجادله به این موضوع اشاره شده است و حضرت علی(ع) نیز فرموده اند که دانش، سلطنت و قدرت است.

در کوبا رییس جمهوری همین موضوع را اشاره کرد و ما اگر می خواهیم در مقابل امپریالیسم بایستیم، باید دانش خود را افزایش دهیم.

وزیر بهداشت در مورد مفهوم مرجعیت علمی، گفت: مرجعیت علمی بهره برداری بهینه از مجموعه منابع کشور برای حرکتی منظم و پیوسته از موقعیت موجود به وضعیت بالاتر است.

وی با بیان اینکه مرجعیت علمی در اسناد بالادستی وجود دارد، توضیح داد: در سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در سال 1404، سیاست های کلی علم و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهبردهای دستیابی به مرجعیت علمی

راهبردهای دستیابی به مرجعیت علمی