مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آبان 1402 ساعت 13:202023-10-26دانش

آند نانویی برای بهبود باتری لیتیم یون ساخته شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از ستاد نانو ، محققان دانشگاه صنعتی گویلین در چین، شرکت زمین شناسی و معدن فلزات غیر آهنی چین، - با همکاری صنعت و دانشگاه، و همچنین مشارکت محققانی چینی و کره ای، با استفاده از فناوری نانو، الکترود هایی برای باتری های لیتیم یون ساخته شده که کارایی بالایی دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از ستاد نانو ، محققان دانشگاه صنعتی گویلین در چین، شرکت زمین شناسی و معدن فلزات غیر آهنی چین، دانشگاه صنعتی دالیان روشی را برای افزایش عملکرد ذخیره سازی انرژی در باتری های لیتیوم یون، توسعه داده اند.

این روش شامل اصلاح گرافیت طبیعی از طریق تابش با یک پرتو الکترونی پالسی با جریان بالا (HCPEB) است.

در این روش، تبدیل فوق سریع گرافیت طبیعی به گرافن خود نگهدار برای ساخت مواد آندی به منظور استفاده در باتری های لیتیوم یون انجام شده است.

این روش برای تهیه گرافن خود نگهدار بدون آلودگی بر HCPEB متکی است.

این تیم نشان داد که گرافیت فوراً به ساختار های گرافن دارای نقص تبدیل می شود و الکترود های گرافن به دست آمده خواص ذخیره سازی و چرخه ای لیتیوم عالی از خود نشان می دهند.

مشاهدات میکروسکوپی نشان داد که در طی تبدیل ذرات گرافیت به نانوصفحات گرافن خودنگهدار، دمای بالای تولید شده توسط تابش HCPEB منجر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آند نانویی برای بهبود باتری لیتیم یون ساخته شد

آند نانویی برای بهبود باتری لیتیم یون ساخته شد