مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 00:002023-11-05اجتماعي

شاید «امید» به ایران بازنگردد


تنها درنا سیبری غربی که به هر سال تنها به ایران مهاجرت می کرد، امسال هنوز به میانکاله نیامده هر چند که بسیاری معتقد هستند که جای نگرانی نیست ولی باید بپذیریم سن این پرنده بالا است و امکان مرگ این پرنده وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار محیط زیست خبرگزاری فارس، امید ، تنها بازمانده از جمعیت غربی درنای سیبری است که تا 16 سال قبل با آرزو جفت ماده خود، برای زمستان گذرانی به تالاب فریدونکنار در مازندران می آمد.

پس از شکار یا تلف شدن پرنده ماده که هنوز دلیل اصلی ازدست رفتن پرنده ماده مشخص نیست، امید هرساله مسیر چند صد کیلومتری را بال می زند و به این خطه از شمال کشور می آمد.

به طور معمول از اواخر مهرماه و روزهای ابتدای آبان ماه چشم ها به تالاب فریدونکنار دوخته می شود و محیط بانان وضعیت منطقه را کنترل می کنند تا اثری از حضور این پرنده را مشاهده کنند.

اما با گذشت نزدیک به 14 از آبان ماه امسال هنوز خبری از این درنای سیبری نیست و به همین دلیل فعالان محیط زیست نگران نیامدن امید به ایران هستند.

تک درنای سفید سیبری برای رسیدن به مازندران باید مسیر پنج هزار کیلومتری از زیستگاه اصلی اش در سیبری را با گذر از روسیه، قزاقستان و آذربایجان طی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاید «امید» به ایران بازنگردد

شاید «امید» به ایران بازنگردد