مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 آبان 1402 ساعت 07:452023-11-10اقتصادي

اعتراف بانک های خصوصی به «عملکرد صفر» در پرداخت وام ساخت مسکن


دولت با همراهی بانک مرکزی باید پرداخت سیر تسهیلات هر بانک را منوط به پرداخت تسهیلات بخش مسکن کند و همه عملیات های بانکی هر بانک اعم از عملیات با بانک مرکزی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، همراهی نکردن نظام بانکی به منظور عمل به تعهد قانونی پرداخت تسهیلات ساخت مسکن یکی از مهمترین دلایل سرعت کند پروژه های نهضت ملی مسکن است.

*عملکرد صفر بانک های بخش خصوصی در قانون جهش تولید مسکن براساس اطلاعات منتشر شده در سایت بانک مرکزی، مجموع تسهیلات پرداختی توسط 4 بانک پاسارگاد، خاورمیانه، سامان و اقتصاد نوین در 3 ماهه نخست سال 1402 از 200 هزار میلیارد تومان فراتر رفته است که معادل 20 درصد از کل تسهیلات پرداختی بانک های کشور در این مدت به حساب می آید.

با این که حجم بالایی از کل تسهیلات پرداختی توسط نظام بانکی توسط این 4 بانک خصوصی پرداخت شده است اما مشاهده می شود، همکاری این بانک ها در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن نزدیک به صفر است.

براساس ماده 4 قانون جهش تولید مسکن، 20 درصد از تسهیلات پرداختی بانک ها باید صرف بخش مسکن شود.

با این حال همکاری بانک ها در این زمینه تاکنون رضای تبخش نبوده و به طور مشخص بانک های خصوصی همکاری لازم را نداشته اند و کمتر از 10 میلیارد تومان توسط این چهار بانک به نظام بانکی پرداخت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراف بانک های خصوصی به «عملکرد صفر» در پرداخت وام ساخت مسکن

اعتراف بانک های خصوصی به «عملکرد صفر» در پرداخت وام ساخت مسکن