مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آبان 1402 ساعت 08:502023-11-11پزشكي

رفع کمبودهای دارویی بیماران پیوندی، اعصاب و روان و هموفیلی


معاون برنامه ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو از رفع کمبود مقطعی داروهای بیماران پیوندی، اعصاب و روان و هموفیلی در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

- معاون برنامه ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو از رفع کمبود مقطعی داروهای بیماران پیوندی، اعصاب و روان و هموفیلی در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر ناصر هیراد با اشاره به آمار کمبودهای دارویی از ابتدای سال تا مهرماه، گفت: با توجه به مشکلات تخصیص منابع ارزی در سال گذشته و ادامه مشکلات ریالی طی سه ماهه نخست سال جاری و سرریز کمبود اعتبارات بهمن ماه، تعداد اقلام کمبود دارویی در خردادماه به 174 قلم رسید که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در جهت حل مشکلات ارزی حوزه دارو، تعداد کمبودها در تیرماه به 81 قلم کاهش یافت.

وی افزود: آمپول فلوپنتیکسول، سرزایم، گلوسراز، فاکتور 8، پروپافنون، بتایین و اسپینرازا مهمترین داروهایی بودند که طی ماه های گذشته با کمبود مواجه بودند که با اقدامات انجام شده کمبودهای آن رفع شد.

معاون برنامه ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو در خصوص تامین داروی فاکتور 8 بیماران هموفیلی با اشاره به تامین 218 هزار عدد داروی فاکتور 8 نوترکیب، در کل سال 1401، عنوان کرد: در مردادماه امسال 96 هزار عدد تولید داخل و 26 هزار عدد فاکتور 8 از مسیر واردات تامین و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع کمبودهای دارویی بیماران پیوندی، اعصاب و روان و هموفیلی

رفع کمبودهای دارویی بیماران پیوندی، اعصاب و روان و هموفیلی