مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 16:102023-11-07اقتصادي

تامین مالی 63 شرکت با اوراق بلندمدت


عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: در سال گذشته 63 شرکت از طریق اوراق بلندمدت تامین مالی شدند که افزایش بیش از دو برابری نسبت به سال گذشته داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رضا عیوض لو در نشست تخصصی تامین مالی مناطق آزاد از طریق بازار سرمایه در نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه، خصوصی سازی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور اظهار کرد: از سال 1398 که تامین مالی مناطق آزاد از بازار سرمایه آغاز شد تاکنون 900 میلیارد تومان منابع از طریق بازار سرمایه برای مناطق آزاد جذب شده است و هم اکنون ضمن صدور موافقت اصولی برای منطقه آزاد کیش چابهار نیز برای تامین مالی از این طریق درخواست داده است.

وی افزود: در سال 1399، 16 شرکت تامین مالی را از طریق اوراق بلندمدت انجام دادند که این تعداد در سال 1400 به 26 شرکت و در سال 1401 به 63 شرکت افزایش پیدا کرد و امیدواریم در آینده به تعداد این شرکت ها افزوده شود.

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: مناطق آزاد با استفاده از عرضه سهام شرکت هایشان در بورس و فرابورس و با بهره گیری از ابزارهای متنوع در بازار سرمایه می توانند از این ظرفیت برای تامین مالی پروژه هایشان استفاده کنند.

البته در سال گذشته تعداد اوراق منتشر شده 30 درصد بوده که در مقایسه با سال 1395 تقریبا دو برابر رشد داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین مالی 63 شرکت با اوراق بلندمدت

تامین مالی 63 شرکت با اوراق بلندمدت