مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 12:202023-11-20سياسي

واگذاری موقت کودکان بی سرپرست به خانواده های متقاضی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، امین حسین رحیمی وزیر دادگستری با اشاره به اینکه بر اساس قانون، وزارت دادگستری به عنوان مرجع ملی حقوق کودک تعیین شده است، - وزیر دادگستری گفت: با توجه به شرایط خاص و زمانبر فرزندخواندگی، با پیشنهاد وزارت دادگستری، آیین نامه قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست اصلاح شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، امین حسین رحیمی وزیر دادگستری با اشاره به اینکه بر اساس قانون، وزارت دادگستری به عنوان مرجع ملی حقوق کودک تعیین شده است، گفت: در این راستا جلسات شورای هماهنگی این مرجع با حضور نمایندگان دستگاه ها و نهاد های دولتی و غیردولتی متولی حقوق کودکان به منظور همگرایی، هم افزایی و هماهنگی هرچه بیشتر به طور منظم برگزار می شود.

رحیمی مهم ترین وظیفه بین المللی مرجع ملی حقوق کودک را پایش و رصد وضعیت کودکان در کشور و تهیه گزارش به صورت پنج سال یک بار برای ارائه به سازمان ملل متحد عنوان کرد و گفت: آخرین گزارش پس از تأخیر چندساله، در دولت سیزدهم تکمیل و ارسال شده است.

در بُعد داخلی و از طریق استانداری ها، مراجع متناظر استانی به عنوان نمایندگان مرجع ملی حقوق کودک برای بررسی، پایش و گزارش وضعیت کودکان در استان ها تعیین شده اند و در این زمینه، ضمن دعوت از سمن ها، نهاد های ذیربط، قضات و ضاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واگذاری موقت کودکان بی سرپرست به خانواده های متقاضی

واگذاری موقت کودکان بی سرپرست به خانواده های متقاضی