مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 19:102023-11-05اجتماعي

اجرای پروژه بذرکاری بلوط در سطح 35 هکتار از جنگل های هیرکانی خراسان شمالی


رییس اداره جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از اجرای پروژه بذرکاری بلوط در سطح 35 هکتار از جنگل های هیرکانی خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی رییس اداره جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از اجرای پروژه بذرکاری بلوط در سطح 35 هکتار از جنگل های هیرکانی خبر داد.

شهرام عسکری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: پویش مردمی بذرکاری (کاشت بلوط) با همت و مشارکت سمن ها، تشکل ها و دوستاران طبیعت در محدوده طرح جنگل داری غیرچوبی درکش، جنگل های هیرکانی منطقه گولک -نرگسلو شهرستان مانه و سملقان در سطحی حدود 35 هکتار اجرایی شود.

وی گفت: این پروژه با شرکت حدود 120 نفر از کوهنوردان، همیاران طبیعت و تشکل و سمن های استان های خراسان شمالی و رضوی برگزار شود.

عسکری افزود: از آنجاییکه جنگل ها حفاظتی هست و درختان غالب نیز از نوع بلوط بوده و از سوی دیگر بارندگی و خاک جنگل مناسب بوده، شرایط بذرکاری بذر بلوط فراهم بوده و طرح مذکور اجرایی شده است.

وی مساحت جنگل های هیرکانی در منطقه را 25 هزار هکتار اعلام کرد.

جنگل های هیرکانی به ثبت جهانی رسیده اند، بخشی از این جنگل ها در خراسان شمالی واقع شده اند که جنگل های هیرکانی موجود در خراسان شمالی ادامه جنگل های شمال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای پروژه بذرکاری بلوط در سطح 35 هکتار از جنگل های هیرکانی خراسان شمالی

اجرای پروژه بذرکاری بلوط در سطح 35 هکتار از جنگل های هیرکانی خراسان شمالی