مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 10:152023-10-31سياسي

عربستان برنامه ریزی برای کاهش دخالت دولت ها را در حج کلید زد


سعودی ها در جلسات اخیر به کاهش عوامل حج تأکید کردند تا از این طریق به مرور زیارت خانه خدا را بدون دخالت دولت ها برگزار و آن را به سفر توریستی تبدیل کنند.

- مسجدالحرام در ایام حج تمتع کاهش تصدی گری دولت ها در حج با هدف توریستی کردن این سفر به گفته یک منبع مطلع، در جلسات اخیر سعودی ها مهم ترین هدف برای کاهش عوامل اجرایی حج تمتع، بالا بردن تعداد زائران برای توسعه درآمد از حوزه زیارت است.

البته در آخرین جلسه مسؤولان حج عربستان به کاهش تصدی گری دولت ها برای حضور زائران تأکید شده است؛ تا جایی که یکی از فعالان رسانه ای عربستان می گوید: سامانه ای برای تحولات در پذیرش زائران حج تمتع بدون دخالت دولت ها طراحی شده است.

در این سامانه قرار است همچون عمره مفرده افراد برای زیارت خانه خدا در ایام حج تمتع در بازه زمانی خاص نام نویسی کنند و دیگر نیازی به صدور مجوز از سوی دولت ها نداشته باشند.

با این امر افراد به صورت فردی امکان ثبت نام دارند و حتی هزینه سفر هم در این سامانه از زائران اخذ می شود.

تشرف به عمره بدون راه اندازی کاروان یا برنامه دولت ها محقق شده است هم اکنون سامانه نسک برای عمره مفرده چنین رویکردی را پیش گرفته است و زائران برای تشرف به سرزمین وحی می توانند از طریق این سامانه اقدام به ثبت نام کرده و از هر جای دنیا خود را به عربستان برس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستان برنامه ریزی برای کاهش دخالت دولت ها را در حج کلید زد

عربستان برنامه ریزی برای کاهش دخالت دولت ها را در حج کلید زد