مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 12:502023-11-01اقتصادي

از خام فروشی محصولات تولیدی چهارمحال و بختیاری جلوگیری شود


استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از خام فروشی محصولات تولیدی استان جلوگیری شود، گفت: محصولات باید در قالب زنجیره ارزش به فروش برسد و ارزآوری و صادرات از نتایج این طرح است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، غلامعلی حیدری صبح امروز در جلسه شورای اداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از خام فروشی محصولات استان جلوگیری شود، گفت: محصولات  باید در قالب زنجیره ارزش به فروش برسد و ارزآوری و صادرات از نتایج این طرح است.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این استان در زمینه تولید بادام رتبه سوم کشور را دارد و همچنین  0/5 درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص داده است که ظرفیت قابل توجهی برای رشد صادرات و افزایش اشتغال در استان ایجاد می کند.

وی افزود: اگر فروش بادام در زنجیره ارزش قرار بگیرد، می توان از شکوفه بادام برای دمنوش، پوست سبز بادام برای نهاده دام و پوست استخوانی بادام برای ساخت نئوپان استفاده کرد.

حیدری تصریح کرد: شهرک تخصصی بادام و ایستگاه آزمایش هر کدام به مساحت 30 کیلومتر در سامان احداث شده که با راه اندازی این شهرک علاوه بر فرآوری بادام چهارمحال و بختیاری، ظرفیت فرآوری محصول سایر استان ها نیز ایجاد خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از خام فروشی محصولات تولیدی چهارمحال و بختیاری جلوگیری شود

از خام فروشی محصولات تولیدی چهارمحال و بختیاری جلوگیری شود