مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 08:252023-11-01سياسي

انتخابات از اصلاح قانون تا رعایت اخلاق انتخاباتی


اگر می خواهیم در اسفند ماه انتخاباتی پر شورداشته باشیم و چشم طمع دشمن را در این شرایط که بیش از هر زمان دیگر نیازمند همراهی و مشارکت مردم هستیم، - کور و نقشه های او را نقش بر آب کنیم، حتماً باید از اخلاق غیر خداپسندانه پرهیز کنیم.

فارس پلاس؛ حسن رشوند در یادداشتی نوشت: ثبت نام قطعی نامزد های انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی چهارشنبه گذشته سوم آبان با تعداد 24 هزار و 829 نفر و با ترکیب جنسیتی 88 درصد آقایان و 12 درصد خانم ها و سنین متفاوت از 30 تا نهایت حد قانونی آن یعنی 75 سال به پایان رسید و از این پس قرار است کسانی در مسیر رقابت انتخاباتی قرار گیرند که صلاحیت شان به تأیید مرجع تأیید صلاحیت یعنی شورای نگهبان رسیده باشد.

یکی از حسن های ثبت نام نامزد های این دوره از انتخابات، اصلاح بخش هایی از قانون انتخابات بود که در دوره های پیشین باعث چالش و بعضاً هجو قانون انتخابات شده بود.

انتخاباتی که در رسانه های داخلی و خارجی ثبت نام آن از این جهت که فرد متقاضی با یک برگ کپی شناسنامه، کارت ملی و دو قطعه عکس به وزارت کشور و فرمانداری ها با هر شکل و شمایلی اعم از دستمال ابریشمی به گردن و کلاه شاپو مراجعه می کرد و به ثبت نام های فله ای معروف شده بود نه زیبنده نظام بود و نه در شأن ملتی که همواره تحول آفرین بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتخابات از اصلاح قانون تا رعایت اخلاق انتخاباتی

انتخابات از اصلاح قانون تا رعایت اخلاق انتخاباتی