مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 22:052023-11-15اقتصادي

خراسان رضوی رتبه دوم بازآفرینی شهری کشور را دارد


استان خراسان رضوی با صدور بیش از  23هزار پروانه بازسازی بافت فرسوده، رتبه دوم کشور را پس از تهران در این زمینه به خود اختصاص داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، محمد آیینی در دهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین المللی برنامه ریزی و مدیریت شهری در مشهد اظهار کرد: بازآفرینی، توانایی ایجاد یک ظرفیت بسیار زیاد برای تولید مسکن در کشور را فراهم می کند تا شعار ایجاد یک میلیون مسکن در سال برای کشور ایجاد شود.

وی با اشاره به این که نزدیک به 55 درصد برنامه بازآفرینی در نهضت ملی مسکن تحقق یافته است ادامه داد: بهترین شرایط حمایت از نوسازی بافت فرسوده و حاشیه نشینی در دولت سیزدهم فراهم شد به گونه ای که در این مدت، بیش از 161 هزار واحد در کشور پروانه نوسازی مسکن خود را در محدوده بافت های فرسوده کسب کردند و از این میان نیز بیش از 51 هزار واحد به بهره برداری رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در دولت سیزدهم موضوع حفظ جان انسان ها در حوزه مسکن نسبت به دولت های گذشته در نظر گرفته شد و با این رویکرد نسبت به موضوع مسکن برنامه ریزی صورت گرفته است تا اگرزلزله ای رخ داد خانه های ناپایداری با کوچکترین لرزه، بر سر مردم آوار نشود.

آیینی افزود: بر اساس آمار سال 1395 نزدیک به 2 میلیون و 700 هزار بنای ناپایدار در حدود 167 هزار هکتار زمین کشور وجود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خراسان رضوی رتبه دوم بازآفرینی شهری کشور را دارد

خراسان رضوی رتبه دوم بازآفرینی شهری کشور را دارد