مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 14:102023-10-29اقتصادي

شناسایی 8000 میلیارد ریال فرار مالیاتی در حوزه آهن قراضه!


طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، برخی سودجویان با تأسیس شرکت های کاغذی در حوزه معاملات آهن قراضه در استان آذربایجان غربی فرار مالیات زیادی را رقم زده بودند که شناسایی شدند.

- طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، برخی سودجویان با تأسیس شرکت های کاغذی در حوزه معاملات آهن قراضه در استان آذربایجان غربی فرار مالیات زیادی را رقم زده بودند که شناسایی شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طبق آنچه سازمان امور مالیاتی عنوان کرده، سودجویانی که بازار جذاب معاملات آهن قراضه و باطری فرسوده آنها را وسوسه می کند تا اقدام به کدفروشی و تأسیس شرکت های کاغذی کنند.

گفته می شود این کالاها به عنوان مواد اولیه واحدهای تولید شمش آهن و سرب و نهاده های تولید و نورد قطعات آهنی مورد استفاده قرار می گیرد.

در این میان، ذی نفعان واقعی این ماجرا که برای انجام معاملات خود اقدام به تأسیس شرکت های کاغذی کرده بودند برای اینکه مورد شناسایی و ردیابی قرار نگیرند ترفندهایی از جمله ثبت شرکت ها در چند استان مختلف را به کار گرفته بودند.

این افراد برای کتمان درآمد خود فعالیت های هوشمندانه دیگری مثل تأسیس شرکت به نام افراد بی بضاعت و تنظیم وکالت نامه تام الاختیار، صدور فاکتور رسمی فروش بنام شرکت کاغذی و اخذ مالیات بر ارزش افزوده و ایجاد اعتبار ساختگی را هم در سوابق خود دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 8000 میلیارد ریال فرار مالیاتی در حوزه آهن قراضه!

شناسایی 8000 میلیارد ریال فرار مالیاتی در حوزه آهن قراضه!