مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 11:362023-11-15اقتصادي

نیمه تمام ماندن 2 دهه ای بزرگ ترین پروژه فرهنگی شمال کشور


حمیدرضا دنیادیده: بعد از مساجد و مدارس، بزرگ ترین شبکه فرهنگی کشور در اختیار نهاد کتابخانه های عمومی است؛ نهادی که اقشار مختلف مردم را در شهرها و بلکه برخی از روستاها با کتاب به هم پیوند می دهد و آینده کشور را با خواندن و افزایش سرانه مطالعه، می سازد.

  فعالیت 85 کتابخانه در گیلان در استان گیلان 85 باب کتابخانه عمومی وجود دارد که نسبت به 10 سال اخیر رشد 18 درصدی را در دسترسی به کتابخانه ها نشان می دهد اما درعین حال مطابق شاخص های ارزیابی، گیلان باید 112 باب کتابخانه عمومی داشته باشد که در همین راستا 12 باب کتابخانه عمومی در دست احداث است.

    نیمه تمام ماندن دو دهه ای بزرگ ترین پروژه فرهنگی شمال کشور یکی از کتابخانه های در دست احداث گیلان، کتابخانه مرکزی رشت است؛ کتابخانه ای که به عنوان یکی از ابر پروژه های فرهنگی شمال کشور یک بار پس از گذشته 17 سال در مردادماه 1400 با شتاب زدگی در اواخر دولت روحانی به صورت نیمه تمام افتتاح شد اما به بهره برداری نرسید.

  کتابخانه مرکزی شهر رشت به عنوان بزرگ ترین کتابخانه عمومی شمال کشور با اسکلت بتنی در 6 طبقه با مساحت 8 هزار و 200 مترمربع، دارای بخش های مختلفی چون سالن آمفی تئاتر، سالن های جلسات، مخزن کتاب، سالن های مطالعه مجزا ویژه آقایان و خانم ها، بخش ویژه گویا و بریل ویژه نابینایان، بخش کتب مرجع،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیمه تمام ماندن 2 دهه ای بزرگ ترین پروژه فرهنگی شمال کشور

نیمه تمام ماندن 2 دهه ای بزرگ ترین پروژه فرهنگی شمال کشور