مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 14:002023-11-18پزشكي

آغاز طرح غربالگری دیابت و فشار خون در کرمانشاه/ برآورد شناسایی 570 هزار مبتلا 


رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به آغاز طرح غربالگری دیابت و فشار خون بالا در استان، از برآورد شناسایی 570 هزار مبتلا در این طرح خبر داد.

- آغاز طرح غربالگری "دیابت و فشار خون" در کرمانشاه/ برآورد شناسایی 570 هزار مبتلا  ایسنا/کرمانشاه رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به آغاز طرح غربالگری دیابت و فشار خون بالا در استان، از برآورد شناسایی 570 هزار مبتلا در این طرح خبر داد.

دکتر ابراهیم شکیبا در نشست خبری امروز (27 آبان) با اشاره به شروع این طرح از 20 آبان ماه گفت: اجرای این طرح تا 15 دی ماه ادامه دارد و تمام افراد بالای 18 سال در زمینه فشار خون بالا و تمام افراد بالای 40 سال در خصوص دیابت غربالگری می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص دیابت، علاوه بر افراد بالای 40 سال، همه افرادی که اضافه وزن و چاقی داشته و یا مادر باردار باشند و یا سابقه ابتلای خانوادگی به دیابت در بستگان درجه یک خود داشته باشند نیز در این طرح غربالگری شده و از آنها تست دیابت گرفته می شود.

وی افزود: در این طرح افراد باید در روستاها با مراجعه به خانه های بهداشت و در شهرها با مراجعه به پایگاه های سلامت و مراکز جامع خدمات سلامت تست دیابت و فشار خون بدهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز طرح غربالگری دیابت و فشار خون در کرمانشاه/ برآورد شناسایی 570 هزار مبتلا 

آغاز طرح غربالگری دیابت و فشار خون در کرمانشاه/ برآورد شناسایی 570 هزار مبتلا