مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 13:302023-11-05اقتصادي

رنگ و رو به سلطان سنگ های خراسان شمالی باز می گردد؟


خراسان شمالی یکی از استان های غنی در حوزه سنگ های تزیینی مرمر و مرمریت است و سنگ مرمر که به عنوان سلطان سنگ ها محسوب می شود از نوع پرتقالی آن به وفور در این استان یافت می شود.

- در حال حاضر این سنگ همچون گوهری پنهان در صدف معادن سرسبز این خطه است و معدنکاران فعال در این حوزه در سال مهار تورم و رشد تولید امیدوار به مساعدت های مسئولان ذی ربط هستند تا مشکلات آنها تاحدودی حل شود و فعالیت در این معدن های منحصر به فرد به توجیه اقتصادی برسد.

خام فروشی سنگ های پرتقالی علی اصغر رحمانی یکی از معدنکاران مرمر بجنورد در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: مرمر یکی از با ارزش ترین سنگ های تزیینی در دنیا است و به عنوان سلطان سنگ ها محسوب می شود و دارای ارزش بسیار بالایی است.

وی گفت: بیشترین سنگ مرمر پرتقالی در خراسان ها و قطب آن در شهرستان بجنورد است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر سنگ های مرمر تولیدی در خراسان شمالی صادرات محور هستند، افزود: مقدار خیلی کمی از این سنگ ها در داخل کشور استفاده می شود.

رحمانی با اشاره به اینکه اعمال تحریم های ظالمانه سبب شد تا برای صادرات مرمرهای استخراج شده دچار مشکل شویم، ادامه داد: اما با پیگیری و چاره جویی های انجام شده مشتری های خود را پیدا کرده و صادرات را از طریق سایر کشورها به بازارهای هدف می رسانیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رنگ و رو به سلطان سنگ های خراسان شمالی باز می گردد؟

رنگ و رو به سلطان سنگ های خراسان شمالی باز می گردد؟