مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1402 ساعت 05:102023-11-19بين الملل

سفر هیات وزیران امور خارجه کشورهای مسلمان به چین


وزیر امور خارجه عربستان سفر هیات وزیران امور خارجه کشورهای مسلمان و عرب در هفته جاری به چین با هدف پیشبرد فرآیندی سیاسی برای پایان دادن به جنگ در غزه را اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، فیصل بن فرحان ، وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد، وزیران امور خارجه کشورهای عربی-اسلامی در آغاز یک فرآیند سیاسی با هدف پایان دادن به جنگ علیه غزه و برقراری فوری ورود کمک های انسانی به این منطقه تحت محاصره عازم چین می شوند.

به نوشته پایگاه اینترنتی سعودی گازت ، فیصل بن فرحان در گفتگو با خبرنگاران در جریان اجلاس گفتگوی منامه 2023 در پایتخت بحرین اعلام کرد، چین اولین مقصد در مسیر ماموریت کمیته وزیران امور خارجه مسلمان به منظور اعمال فشار های بین المللی برای پایان یافتن جنگ در نوار غزه خواهد بود.

وزیر خارجه عربستان فاش کرد، این کمته وزیران امور خارجه که اعضایش توسط رهبران کشورهای عربی و اسلامی بعد از نشست اخیر آنها در شهر ریاض تعیین شدند از روز دوشنبه عازم سفر به پکن خواهند شد.

وزیر امور خارجه عربستان تاکید کرد، این کمیته بعد از سفر به چین به کشورهای دیگری نیز سفر خواهد کرد تا بر فوریت برقراری آتش بس در غزه و تسهیل ورود کمک های بشردوستانه به این باریکه تاکید کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر هیات وزیران امور خارجه کشورهای مسلمان به چین

سفر هیات وزیران امور خارجه کشورهای مسلمان به چین