مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 14:452023-11-07اقتصادي

کاملینا گیاهی کم توقع و پرسود در خراسان شمالی


مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کاملینا یکی از دانه های روغنی است که تولید آن در خودکفایی به واردات روغن تاثیر خیلی زیادی دارد.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کاملینا یکی از دانه های روغنی است که تولید آن در خودکفایی به واردات روغن تاثیر خیلی زیادی دارد.

وحید صباغ در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه خراسان شمالی یکی از استان های پیشرو در کشت این محصول است، اظهار کرد: این گیاه در دیم زارها کشت می شود و اگر در زمین های آبی نیز کشت شود فقط نیاز به یکی دو آب دارد.

وی افزود: این گیاه به شدت به سرمازدگی و کم آبی مقاوم است به همین دلیل به کشاورزان برای کشت آن توصیه می شود.

صباغ ادامه داد: می توان این گیاه را در تناوب کشت با محصول گندم و جو در مزارع استان کشت کرد و در فصل پاییز از آب سبز برای رشد استفاده می کند.

وی تصریح کرد: میزان تولید این محصول در هر هکتار در شرایط معمول 700 تا 800 کیلوگرم است و برای کشت در هر هکتار نیاز به هشت تا 10 کیلوگرم بذر است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه این گیاه نسبت به دانه روغنی کلزا مقاوم تر است، بیان کرد: در کلزا باید تقویم کشت و برداشت محصول رعایت شود بطوریکه اگر تقویم برداشت رعایت نشود دچار ریزش محصول می شود اما در این محصول این طور نیس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاملینا گیاهی کم توقع و پرسود در خراسان شمالی

کاملینا گیاهی کم توقع و پرسود در خراسان شمالی