مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 11:102023-11-15سياسي

عدم آگاهی ززآ از پشتوانه هویتی تاریخی ایران


جریان اغتشاشات سال گذشته، گمان می کرد می تواند با رفتار های پوچ و اعتراضات بی سروته، جریات اعتراضی خود را پیش ببرد؛ اما برخلاف برنامه های پیش بینی شده آنها مردم با آن ها همراه نشدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار توانا؛ مهدی جمشیدی پژوهش حوزه اجتماعی در یادداشتی نوشت: برخی تصور می کنند که چنانچه روایت جنبشی از اغتشاشات سال گذشته ارائه کنند، به فتح بزرگی دست یافته اند و توانسته اند آن را تثبیت و تکریم کنند.

درحالی که مسأله، جنبش یا ناجنبش بودن این واقعیت نیست، بلکه مساله این است که هویت اغتشاش، قابل دفاع نیست.

اغتشاشات سال گذشته چه جنبش اجتماعی باشد و چه نباشد، کمترین نسبتی با حرکت تاریخی جامعه ایران نداشت و به همین دلیل نیز از سوی مردم با استقبال روبرو نشد.

تصمیم تاریخیِ جامعه ایران، آن نیست که در این اغتشاش نمایان شد، بلکه باید این واقعیت را یک زائده ناروا و تکه نچسب تلقی کرد که ریشه در بیرون از نظام اجتماعی ما و قواعد آن داشت؛ به این معنی که جامعه زاد و مردم بنیان نبود و از عالم و افق تاریخی دیگری بر ما تحمیل شد.

آری، نباید انکار کرد که تجدد در جامعه ایران، بدنه اجتماعی دارد و توانسته سبک زندگیِ متجددانه را در این لایه بسط دهد؛ اما در عین حال، نباید غفلت کرد که این لایه، حداقلی و ناچیز است و نمی تواند جوشش درونی و حرکت خودبنیان جا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم آگاهی ززآ از پشتوانه هویتی تاریخی ایران

عدم آگاهی ززآ از پشتوانه هویتی تاریخی ایران