مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 10:402023-11-01پزشكي

تداخلات دارویی سومین عامل مرگ ناشی از خطای پزشکی


رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به پیچیدگی موضوع تداخل و عوارض داروها و افزایش تداخلات دارویی، هوش مصنوعی را ابزاری مناسب برای جلوگیری از بروز این خطاها عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، علیرضا زالی، با بیان اینکه در طول 10 سال اخیر در کشورهای صنعتی تداخلات دارویی ناخواسته جزو 10 علت اول مرگ و میر بوده است، گفت: بر اساس تصمیم کمیته علمی و اجرایی این رویداد، متولی محور کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی دانشگاه علوم پزشکی تهران، متولی محور دستیار هوشمند خود مراقبتی دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی متولی تداخلات دارویی است.

وی با اشاره به اینکه تداخلات دارویی یکی از مهم ترین مسائل نظام سلامت در تمام کشورهای دنیا است، عنوان کرد: سومین علت مرگ و میر ناشی از خطای پزشکی مربوط به تداخلات دارویی است.

در طول 10 سال اخیر در کشورهای صنعتی تداخلات دارویی ناخواسته جزو 10 علت اول مرگ و میر بوده است.

زالی با بیان اینکه با افزایش، سن خطر بروز تداخلات دارویی افزایش پیدا می کند، تصریح کرد: با بالا رفتن سن شانس استفاده همزمان از دارو افزایش پیدا می کند در کشور آمریکا پیش بینی می شود 25 درصد افراد بالای 65 سال روزانه بیش از پنج دارو مصرف می کنند که 15 درصد این افراد دچار تداخلات دارویی می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداخلات دارویی سومین عامل مرگ ناشی از خطای پزشکی

تداخلات دارویی سومین عامل مرگ ناشی از خطای پزشکی