مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 15:452023-10-30اقتصادي

نیروگاه جدید 1000 مگاواتی جایگزین نیروگاه ری می شود


مدیرعامل نیروگاه برق ری با بیان اینکه نیروگاه فعلی ری ظرفیت 800 مگاواتی و راندمانی 22 درصدی دارد، گفت: با نوسازی و احداث واحدهای جدید، یک نیروگاه 1000 مگاواتی با راندمان 55 درصدی جایگزین نیروگاه فعلی خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ری، حمید بادرستانی مدیرعامل نیروگاه برق ری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شروع فصل سرد سال و وارونگی هوا و موضوعات آلودگی هوا، با اطمینان اعلام می کنم که در نیروگاه ری به هیچ وجه حتی قطره ای مازوت استفاده نمی شود و از لحاظ فنی امکان استفاده از این سوخت در نیروگاه ری وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه سوخت مصرفی نیروگاه ری گاز بوده و در شرایط اضطرار و پدافند غیرعامل گازوییل به عنوان سوخت جایگزین مصرف می شود، تاکید کرد: اگر تمام ظرفیت نیروگاه استفاده شود، روزانه در حدود 4 تا 5 میلیون متر مکعب مصرف گاز داریم و اگر مصرف گازوییل در صورت اضطرار انجام شود 3.

5 میلیون لیتر خواهد بود.

مدیرعامل نیروگاه برق ری با بیان اینکه عمر استاندار این گونه نیروگاه ها 30 سال است درحالی که نیروگاه ری با 46 سال سابقه به لحاظ تعداد واحدها دومین نیروگاه دولتی کشور محسوب می شود، اضافه کرد: این نیروگاه با 350 نیروی انسانی و تولید 800 مگاوات، حدود 10 درصد برق مصرفی تهران را به میزان 2 ساعت در شبانه روز تامین می کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروگاه جدید 1000 مگاواتی جایگزین نیروگاه ری می شود

نیروگاه جدید 1000 مگاواتی جایگزین نیروگاه ری می شود