مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 10:302023-11-13پزشكي

غربالگری دیابت و فشارخون افراد بالای 18 سال در مراکز بهداشت استان کرمان


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آغاز پویش ملی سلامت از 20 آبان ماه جاری در سراسر کشور، گفت: افراد می توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی، - ایسنا/کرمان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آغاز پویش ملی سلامت از 20 آبان ماه جاری در سراسر کشور، گفت: افراد می توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی، پایگاه ها و خانه های بهداشت در سراسر استان کرمان، در این پویش شرکت کنند.

دکتر وحیدرضا برهانی نژاد امروز 22 آبان ماه با اعلام این مطلب اظهار کرد: پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا از 20 آبان ماه آغاز شده و تا 15 دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: جمعیت هدف این پویش، 100 درصد افراد بالای 18 سال هستند که در مناطق روستایی، شهرهای زیر 20 هزار نفر و شهرستان بردسیر به عنوان مجری برنامه سلامت خانواده، زندگی می کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در سایر مناطق تحت پوشش دانشگاه نیز انتظار داریم، حداقل 70 درصد جمعیت بالای 18 سال از نظر بیماری های دیابت و فشارخون بالا مورد بررسی قرار گیرند.

وی بیان کرد: در طول این مدت، گروه هدف یعنی همان افراد بالای 18 سال از نظر دیابت و پرفشاری خون مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

برهانی نژاد با بیان اینکه یک چهارم افراد مبتلا به دیابت و 40 درصد افراد مبتلا به پرفشاری خون از بیماری خود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری دیابت و فشارخون افراد بالای 18 سال در مراکز بهداشت استان کرمان

غربالگری دیابت و فشارخون افراد بالای 18 سال در مراکز بهداشت استان کرمان