مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 14:102023-10-29اقتصادي

کاهش نرخ تورم و رشد اقتصادی نشان از تلاش دولت برای رونق اقتصادی دارد


مدیر کل دفتر حساب های اقتصادی مرکز آمار ایران گفت: کاهش نرخ تورم و رشد اقتصادی نشان از تلاش دولت برای رونق اقتصادی دارد.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل دفتر حساب های اقتصادی مرکز آمار ایران گفت: کاهش نرخ تورم و رشد اقتصادی نشان از تلاش دولت برای رونق اقتصادی دارد.

فرشاد روشن در آیین نکوداشت روز آمار و برنامه ریزی که هفتم آبان ماه در دانشگاه پیام نور بجنورد برگزار شد، پیشینه جمع آوری داده های آماری را دوران باستان عنوان و اظهار کرد: برنامه ریزی ها بدون داده و اطلاعات امکانپذیر نیست و شعار امسال هفته آمار و برنامه ریزی مبنی بر توانمندسازی سازمان ها و کشورها در بهره برداری بهینه و موثر از داده های خود در جهت تصمیم گیری های استراتژیک و دقیق است.

وی افزود: یکی از متدهای برنامه ریزی در ایران برنامه ریزی منطقه ای است و برای اینکه برنامه ریزی درست و متناسب با ویژگی اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی هر منطقه باشد ارائه آمار و داده ها مهم تلقی می شود.

آمار و برنامه ریزی از ارکان مهم توسعه و پیشرفت تلقی می شود محمدرضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه گفت: آمار و برنامه ریزی از ارکان مهم توسعه و پیشرفت هر جامعه ای است که در این ارکان نیروی انسانی، تجهیزات و زمان نقش مهمی را ایفا کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش نرخ تورم و رشد اقتصادی نشان از تلاش دولت برای رونق اقتصادی دارد

کاهش نرخ تورم و رشد اقتصادی نشان از تلاش دولت برای رونق اقتصادی دارد