مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 13:262023-10-24اقتصادي

مرگ تدریجی دلارهای نفتی ایران با گسترش ناترازی انرژی


ایجاد دوگانه راهکارهای قیمتی در مقابل راهکارهای غیرقیمتی ناصحیح است و حل مسئله ناترازی انرژی، سبدی از راهکارها را می طلبد که ممکن است در بخش هایی از آن توام با اصلاح قیمت باشد یا نباشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شدت مصرف انرژی شاخصی برای تعیین کارایی انرژی در سطح اقتصاد ملی هر کشور است که از تقسیم مصرف نهایی انرژی بر تولید ناخالص داخلی محاسبه می شود.

طبق ترازنامه انرژی سال 99 و گزارش آژانس بین المللی انرژی، شدت مصرف انرژی ایران بر اساس برابری قدرت خرید، بیش از 2 برابر میانگین جهانی است.

مقایسه شاخص های مصرف انرژی در ایران و سایر کشورها نشان می دهد که وضعیت کشور در این حوزه چندان جالب نیست.

منفی شدن تراز گاز در ماه های سرد سال از سال 99 و پیش بینی تعمیم آن به کل سال، منفی شدن تراز بنزین و گازوییل در سال جاری و غیره، همه و همه هشدارهایی است که حاکی از بحران انرژی در آینده ایران است و ضرورت دارد، ریل گذاری ها در این حوزه تغییر کند.

اما با وجود اهمیت و ضرورت ارائه راهکارهایی برای حل مشکل ناترازی انرژی، اکنون بیش از یک دهه است که اقدامی جدی در این حوزه صورت نگرفته است و دولت ها نسبت به این موضوع بی تفاوت هستند، این بی تفاوتی موجب می شود که ناترازی انرژی در ایران بیشتر و بیشتر شده و در نهایت در یک اقدام نسنجیده به شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ تدریجی دلارهای نفتی ایران با گسترش ناترازی انرژی

مرگ تدریجی دلارهای نفتی ایران با گسترش ناترازی انرژی