مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 15:452023-11-09سياسي

17 سال خشکسالی در استان سمنان


استاندار سمنان با بیان اینکه بحران کم آبی یکی از مشکلات این استان است گفت: استان سمنان 17 سال با خشکسالی مواجه است.

- سید محمدرضا هاشمی شامگاه گذشته در ششمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی مربوط و در سالن غدیر استانداری برگزار شد اظهار کرد: میزان بارندگی هر سال در استان کاهش می یابد و این استان با مشکل کم آبی مواجه است.

وی با اشاره به ضرورت استفاده بهینه از منابع آبی موجود ادامه داد: هم در حوزه روستایی و هم در حوزه شهری پرت آب در استان وجود دارد و باید از این پرت جلوگیری شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه سال گذشته این استان با تنش آبی شدید مواجه بود افزود: خوشبختانه با همکاری و مشارکت مردم و همچنین دستگاه های اجرایی و وارد شدن چاه های دستگاه های اجرایی به مدار برای استفاده شرب از تنش آبی تابستان عبور کردیم.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان سمنان با بیان اینکه پیگیری تأمین آب پایدار اولویت مطالبات مردم استان سمنان است؛ گفت: این مطالبه در سفر دوم رییس جمهور و هیئت دولت به استان سمنان مطرح می شود.

هاشمی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی به دنبال توسعه سطح نیستیم و نیاز است تا عملکرد در واحد سطح افزایش یابد؛ تصریح کرد: توسعه سیستم های نوین آبیاری باید به جد پیگیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

17 سال خشکسالی در استان سمنان

17 سال خشکسالی در استان سمنان