مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 11:552023-10-30اقتصادي

تعهد کهگیلویه و بویراحمد برای کاشت 2 میلیون اصله نهال طی سال جاری


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور گفت: سهم استان طی پنج سال 15 میلیون درخت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، سعید جاویدبخت در خصوص کاشت یک میلیارد درخت در کشور طی پنج سال گفت: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد در این طرح 15 میلیون درخت است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: سهم کاشت درخت استان طی سال جاری دو میلیون نهال است که علی رغم وجود مشکلات زیاد از جمله نبود زیرساخت و امکانات، تاکنون حدود 80 درصد آن تحقق پیدا کرده است.

وی بر توسعه و تجهیز نهالستان ها تاکید کرد و افزود: امسال یک میلیون و 890 هزار نهال گلدان گیری شده که تعداد یک میلیون و 460 هزار اصله نهال جهت کاشت به عرصه منتقل خواهد شد.

این مسوول با اشاره به نرخ بالای فرسایش خاک در استان بر ضرورت کاشت درخت تاکید کرد و گفت: تعهد کاشت نهال استان در سال آینده چهار میلیون نهال و سال های 1404 و 1405 هر کدام 4.

5 میلیون نهال است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان هم گفت با توجه به شرایط خاص و جنگلی میزان بذر جهت کاشت گونه های جنگلی به صورت مستقیم در عرصه و نیز به منظور تولید نهال جمع آوری و تامین شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعهد کهگیلویه و بویراحمد برای کاشت 2 میلیون اصله نهال طی سال جاری

تعهد کهگیلویه و بویراحمد برای کاشت 2 میلیون اصله نهال طی سال جاری