مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 16:452023-11-18سياسي

پایگاه جهان اسلام سومین پایگاه استنادی دنیاست


رییس مؤسسه پایش علوم و فناوری و پایگاه استنادی جهان اسلام در گزارشی با اشاره به آغاز فعالیت رسمی این پایگاه از سال 1378، گفت: پس از وب آو ساینس و اسکوپوس، - پایگاه استنادی جهان اسلام سومین پایگاه دنیاست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید احمد فاضل زاده در نشست شورای راهبری مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) که با حضور وزیر علوم و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، تاکید کرد: چراغ راه فعالیت ما در این مرکز فرمایشات مقام معظم رهبری برای حفظ مرجعیت علمی در دنیا و حل مشکلات کشور است و در این دو سال از حمایت جدی دولت و وزیر علوم برخوردار بودیم.

فاضل زاده افزود: اساسنامه جدید مؤسسه در اسفندماه سال 1401 تصویب شد و ارکان فعالیت در 4 معاونت پژوهشی، دیپلماسی، اداری و مالی و فناوری دنبال شد و در کنار هیات امناء، شورای راهبری و کمیته اجرایی کشورهای اسلامی در مؤسسه ایجاد شد.

توزیع تولید علم در دنیا رییس مؤسسه پایش علوم و فناوری و پایگاه استنادی جهان اسلام گفت: جمعیت ایران یک درصد دنیاست، ولی دو درصد تولید علم جهان را بر عهده داریم، کل کشورهای اسلامی حدود 8 الی 10 درصد تولید علم دنیا را انجام می دهد و از کل تولید علم کشورهای اسلامی حدود 18 الی 20 درصد به ایران و ترکیه اختصاص دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایگاه جهان اسلام سومین پایگاه استنادی دنیاست

پایگاه جهان اسلام سومین پایگاه استنادی دنیاست