مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 23:502023-11-13بين الملل

زلزله سیاسی در انگلیس


بازگشت «دیوید کامرون» نخست وزیر اسبق انگلیس به صحنه سیاسی و ریاست وی بر دستگاه دیپلماسی این کشور نشانگر تصمیمات مهمی در داونینگ استریت است که عمده ترین آن می تواند چرخش احتمالی لندن در ماجرای برگزیت و تعمیق روابط با چین در میان تحولات پرشتاب بین المللی باشد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: دیوید کامرون چهارم تیر 1395 یعنی درست یک روز بعد از برگزاری همه پرسی برگزیت که منجر به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شد، از رهبری حزب حاکم محافظه کار استعفا داد، 23 تیر ماه همان سال از مقام نخست وزیری خداحافظی کرد و 2 ماه بعد هم از نمایندگی منطقه ویتنی در مجلس عوام کنار رفت.

6 سال قبل از آن، نامبرده در انتخابات سال 2010 میلادی موفق شد تا حزب کارگر را به رهبری گوردن براون شکست دهد و با تشکیل ائتلاف میان حزب محافظه کار و لیبرال دمکرات به رهبری نیک کلگ، سکان دولت را به دست بگیرد.

سه سال بعد او در مواجهه با بحران مهاجران از کشورهای جنگ زده به اروپا، طرح برگزاری همه پرسی برگزیت را پیشنهاد کرد تا از این اهرم به عنوان ابزاری برای چانه زنی با اتحادیه اروپا و جلوگیری از ورود مهاجران به کشورش استفاده کند.

کامرون با زیرکی موفق شد تا زمان برگزاری همه پرسی را به بعد از انتخابات سال 2015 موکول کند و با دستورکار رسیدگی به بحران مهاجران، پیروزی حزب محا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زلزله سیاسی در انگلیس

زلزله سیاسی در انگلیس