مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آبان 1402 ساعت 14:302023-11-02سياسي

دیدار «رحمان» با عضو سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین


در دیدار رییس جمهور تاجیکستان با عضو سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست، دبیر اول کمیته حزب کمونیست منطقه خودمختار سین کیانگ اویغور چین طیف وسیعی از موضوعات همکاری دو کشور، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان با ما شینجوی عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست، دبیر اول کمیته حزب کمونیست منطقه خودمختار سین کیانگ اویغور جمهوری خلق چین دیدار و گفت وگو کرد.

در جریان این مذاکرات طیف وسیعی از مسائل روابط دوستی، حسن همجواری و همکاری بین تاجیکستان و چین در چارچوب مشارکت جامع راهبردی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رییس جمهور تاجیکستان به پویایی مثبت توسعه همکاری در زمینه های سیاسی، تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری، صنعت، حمل و نقل، انرژی، کشاورزی و استفاده از فناوری های روز و همچنین در حوزه های بشردوستانه، به ویژه در زمینه های آموزشی و گردشگری، اشاره کرد.

در عین حال، طی این مذاکرات بر فرصت های مساعد برای توسعه همکاری های دو جانبه در زمینه های امیدوارکننده اقتصادی دیجیتال و سبز به ویژه صنعت برق و زیرساخت های آن، بازسازی و ساخت جاده ها تاکید شد.

در این راستا دو طرف به اهمیت بازسازی پاسگاه کولما-کاراسو در ایجاد شرایط مساعد برای حمل ونقل کالا و محصولات بین دو کشور اشاره کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار «رحمان» با عضو سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین

دیدار «رحمان» با عضو سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین