مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 18:112023-11-08سياسي

وجود 300 هزار پرونده قضایی از دستگاه های اجرایی در دیوان عدالت اداری


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت الاسلام حکمت علی مظفری عصر امروز در جلسه شورای اداری استان مازندران، اظهار کرد: نظام اسلامی در کشور ایران بر پایه یک فکر مهم و ایده مهم سیاسی، اجتماعی و دینی شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: در نظام سیاسی اسلامی نگاه بر این است که مردم به معنی حقیقی کلمه عامل بقا انقلاب اسلامی باشند، تداوم اعتماد عمومی به نظام و حضور مردم در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی مورد تاکید است.

رییس دیوان عدالت اداری، افزود: بقا و استمرار نظام بستگی به حمایت مردم دارد و رضایت مردم بستگی به این دارد که نظام اداری دچار تحول مناسب شود و جریان سالم و نظامند اداری در کشور شکل بگیرد.

وی گفت: لازمه این موضوع قرار گرفتن انسان های شایسته در راس امور است اگر بهترین متد و روش برای بهبود اصلاح امور اداری تدوین شود و انسان شایسته و لایق در راس امور قرار نگیرند قطعا نتیجه لازم به دست نمی آید.

مظفری یادآور شد: اجرای عدالت هیچ وقت بدون نگاه حقیقی، عالمانه به قانون محقق نمی شود، قانون میثاق ملی بین مردم و کارگزان است و خطوط حرکت هر بخش را ترسیم می کند، نظام کارایی  و مطلوبیت هر کشور قانون است.

وی یادآور شد: از شاخصه مهم یک حکمرانی مطلوب اجرای دقیق قانون است و حاکمیت آن باعث کاهش شکاف بین مردم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 300 هزار پرونده قضایی از دستگاه های اجرایی در دیوان عدالت اداری

وجود 300 هزار پرونده قضایی از دستگاه های اجرایی در دیوان عدالت اداری