مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آبان 1402 ساعت 18:502023-11-11اقتصادي

تفاهم ایران و افغانستان برای تردد وسایل نقلیه شخصی


به دنبال طرح تسهیل تردد مسافران و گردشگران با خودرو شخصی بین ایران و کشورهای مجاور، سند توافق های کمیته مشترک ترانزیت و حمل ونقل بین المللی جاده ای ایران و افغانستان ، - در تهران امضا شد.

ایران و افغانستان سند ساماندهی تردد وسایل نقلیه شخصی و تجاری امضا کردند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به دنبال طرح تسهیل تردد مسافران و گردشگران با خودرو شخصی بین ایران و کشورهای مجاور، سند توافق های کمیته مشترک ترانزیت و حمل ونقل بین المللی جاده ای ایران و افغانستان، در تهران امضا شد.

  براساس اعلام کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، این سند همکاری در سفر اخیر هیأت اقتصادی 30 نفره از افغانستان به سرپرستی ملا عبدالغنی برادر ، معاون اقتصادی حکومت کنونی افغانستان، امضا شده است.

  در چهار بند از این سند، بر استفاده از ظرفیت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران برای ساماندهی تردد وسایل نقلیه شخصی و تجاری بین ایران و افغانستان با استفاده از مدارک معتبر بین المللی از جمله کارنه دوپاساژ صادرشده توسط این کانون و ایجاد وحدت رویه تسهیل تشریفات ورود و خروج وسایل نقلیه، تأکید شده است.

  کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران همچنین برای برگزاری کارگاه های آموزشی صدور و استفاده از مدارک بین المللی رانندگی و خودرو و ایجاد زیرساخت های لازم از جمله تولید و ارسال پلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاهم ایران و افغانستان برای تردد وسایل نقلیه شخصی

تفاهم ایران و افغانستان برای تردد وسایل نقلیه شخصی