مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آبان 1402 ساعت 19:452023-10-26اجتماعي

5000 فسیل مهره دار با قدمت میلیون ها سال در مراغه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز،  شهنام اشتری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی عصر در شانزدهمین همایش روز ملی فسیل و دیرین شناسی کشور که در دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز برگزار  شد، از آمادگی پذیرش حفاظت محیط زیست استان برای نگهداری و مطالعه فسیل های بی مهره گان خبرداد.

وی گفت: محیط زیست در راستای حفاظت و  معرفی تاریخ گذشته ایران زمین سالهای سال  با پذیرفتن مسئولیت، در زمینه حفاظت، کاوش و مطالعه فسیل های مهره دار اقدام نموده است.

 اشتری ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست از سال 1353 با عقد قرار داد مطالعه فسیلهای سازند مراغه با دانشگاه کالیفرنیای آمریکا بعنوان  اولین مرکز سیستماتیک سازند مذکور را انجام داده و در سال 1383 با همکاری دانشگاه تبریز به سرپرستی دکتر پور ابریشمی اقدام به مطالعه فاز دوم سیستماتیک در منطقه فسیل مهره دار مراغه نموده است .

اشتری  افزود: از آنجا که سایت فسیلی مراغه  و فسیلهای مهره دار در تاریخ گذشته ایران زمین  از اهمیت ویژه ای برخوردارند ماموریت خطیرحفاظت از این سازند  برعهده سازمان حفاظت محیط زیست کشور می باشد که در این راستا اولین اثر طبیعی ملی فسیلی مراغه از سال 1384 از طرف شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مصوب شده و به طبع آن در استانهای مختلف از جمله کرمان ، اردبیل ، اصفهان و سی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5000 فسیل مهره دار با قدمت میلیون ها سال در مراغه

5000 فسیل مهره دار با قدمت میلیون ها سال در مراغه