مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 10:152023-11-05بين الملل

اولین کشتی کانتینری جهان با سوخت آمونیاک تا سال 2026 به آب می زند


نخستین کشتی کانتینری جهان با سوخت آمونیاک موسوم به «یارا عیده»(Yara Eyde) که دارای یک بسته باتری 250 کیلووات ساعتی نیز هست، تا سال 2026 راه اندازی می شود.

- نخستین کشتی کانتینری جهان با سوخت آمونیاک موسوم به یارا عیده (Yara Eyde) که دارای یک بسته باتری 250 کیلووات ساعتی نیز هست، تا سال 2026 راه اندازی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، تلاش ها در نروژ برای ساخت اولین کشتی کانتینری در جهان که نیروی خود را از سوخت آمونیاک می گیرد، ادامه دارد و انتظار می رود این کشتی تا سال 2026 آماده شود.

کشتی Yara Eyde بین اسلو، برویک، هامبورگ و برمرهاون سفر خواهد کرد و برای کریدور تجاری بین نروژ و اروپا بهینه سازی شده است.

این پروژه توسط شرکت نروژی تولید کننده آمونیاک یارا کلین انرژی(Yara Clean Energy ) با همکاری شرکت لجستیک دریایی نورث سی کانتینر لاین(North Sea Container Line) هدایت می شود و در نهایت، این کشتی توسط شرکت NCL Oslo که شرکتی است که به عنوان بخشی از همکاری جدید بین این شرکت ها تشکیل شده است، اداره می شود.

به گفته تیم سازنده این پروژه، جهان در چنگال یک بحران اقلیمی است و همه نیروهای مثبت اکنون باید برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در اسرع وقت متحد شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین کشتی کانتینری جهان با سوخت آمونیاک تا سال 2026 به آب می زند

اولین کشتی کانتینری جهان با سوخت آمونیاک تا سال 2026 به آب می زند