مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 11:252023-10-31فرهنگي

تصویب ساخت سینما در شهرهای پرجمعیت کشور با اعتبارات دولتی


رییس سازمان سینمایی با اشاره به بهره برداری از 230 سالن جدید سینمایی طی 2 سال اخیر، گفت: احداث سینما در همه شهرستان های با جمعیت بالای 100 هزار نفری کشور، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، محمد خزاعی شامگاه دوشنبه در دیدار با اهالی سینمای فارس، اعلام کرد: براساس این مصوبه همه شهر پرجمعیت کشور که فاقد سالن سینما هستند با اعتبارات دولتی از این زیرساخت فرهنگی بهره مند می شوند که چنین مصوبه ای در تاریخ بیش از چهل ساله انقلاب اسلامی بی نظیز است.

وی با بیان اینکه با این مصوبه کمبود زیرساخت های سینمایی کشور مرتفع می شوذ، افزود: در احداث سینما رویکرد سارمان سینمایی ایجاد سالن سینمای استاندارد است و وعده داده ایم تا 1401 یکهزار سالن سینما در سطح کشور وجود داشته باشد.

خراعی ادامه داد: پیش از دولت سیزدهم تنها 570 سالن سینما در کشور وجود داشت در حالی که اکنون طی تنها 2 سال 230 سالن جدید بهره برداری شده است.

رییس سازمان سینمایی اظهار کرد: برخی افراد ساخت سالن سینما را نقد می کنند در حالی که بسیاری از بحث ها بر سر نوبت اکران ناشی از کمبود زیرساخت های سینمایی که اگر حل شود تولید فیلم نیز رونق می گیرد.

خزاعی گفت: امروز سینما را به گفت وگوی ملی تبدیل کرده ایم و برای تقویت این صنعت و زیرساخت های سینمایی با استانداران و مسئولان دولتی گفت و گو می کنیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب ساخت سینما در شهرهای پرجمعیت کشور با اعتبارات دولتی

تصویب ساخت سینما در شهرهای پرجمعیت کشور با اعتبارات دولتی